Velký boom – práškové barvy. Kde je využiješ?

Že jsi ještě neslyšel o práškových barvách? Tak to tedy máš co dohánět! Je možné, že je momentálně k ničemu nepotřebuješ, ale věř, že jednou budeš za tyto informace opravdu vděčný. Ať už chceme nebo nechceme, jednou za čas zkrátka některé věci potřebují přelakovat nebo v jiných slovech: potřebují dostat nový kabát. Proč to tak neučinit s nejsilnějším pomocníkem vůbec? Práškové barvy se tak jistojistě mohou označovat bez jakýchkoliv okolků.

Co tedy jsou ony slavné práškové barvy?

Jak nám již samotný název napovídá, je to barva v prášku. Sypký, suchý prášek. Nic, co by průměrně inteligentní člověk nedokázal pochopit.

Jak se s tím tedy zachází?

Aby tato barva vydržela co nejdéle, musí se využívat speciálních metod nanášení. Nejčastěji se využívá metoda nanášení elektrostaticky. Poté se takzvaně „vytvrdí“ vysokou teplotou, aby se rozpustila, roztekla, a vytvořila jemný, avšak rovnoměrný a „neprorazitelný“ barevný film. Poté přichází fáze, v níž se tento produkt prudce zchladí. Díky tomuto poslednímu kroku nám vznikne trvanlivý a finální barevný film.

Výhody práškových barev

Práškové barvy mají prakticky i ochrannou funkci, nicméně ta hlavní funkce je funkce dekorativní. Mezi mnohé z výhod práškových barev patří jejich ekologickost – barvy neuvolňují žádné organické sloučeniny, které by mohly škodit jak tobě, tak i životnímu prostředí. Zároveň jsou zbytky těchto barev také recyklovatelné.

Proč ale lidé hlavně volí práškové barvy, když je na trhu tolik jiných druhů?

Především se jedná o nekonečné množství odstínů barev a nejrůznějších dekorací, ale hlavně je to trvanlivost a výborný vzhled naneseného barevného filmu. Ať už se ti to zdá morbidní nebo ne – tyto barvy tě ještě přežijí, a to v takovém stavu, v jakém bys jiné barvy nemohl očekávat ani po dvou letech od nanesení.

Na trhu se vyskytuje opravdu velké množství těchto práškových barev (například termosetické, termoplastické a další), ale pokud se s tím nechceš zaobírat, neváhej tím pověřit nějakou renomovanou firmu. Jak jsi pravděpodobně z těchto řádků zjistil, jedná se o velký boom – a teprve to ještě bude, čehož začaly využívat firmy po celém území České republiky.